La data de 27 august 1982, în prezența lui Nicolae Ceaușescu, era prezentat public primul avion de tip Rombac 1-11 produs la Întreprinderea de Avioane Bucureşti, cu această ocazie România devenind primul stat comunist, cu excepția Uniunii Sovietice, care producea un avion de pasageri cu reacţie.
A fost o realizare de excepţie a muncitorilor şi inginerilor români și deși era produs sub licență britanică, toate subansamblele avionului erau realizate în România. Astfel, motoarele erau construite la uzina „Turbomecanica”, iar celelalte componente ale avionului la diferite uzine din țară.
Avionul Rombac 1-11 era un avion de tip mediu curier, putând transporta 120 de pasageri, pe distanţe de până la 4.500 kilometri, putând atinge o viteză de 950 km/oră, cam tot atât cât ating şi aeronavele moderne de azi. De altfel, în acele vremuri doar avionul sovietic Tupolev TU-154 era mai rapid decât avionul românesc, Rombac-ul fiind însă mai fiabil decât cel sovietic, în ceea ce privește siguranța de zbor, consumul și costurile de întreținere.
Primul zbor al aparatului de concepție românească a avut loc pe ruta Bucureşti-Timişoara, rută operată până atunci de avioane sovietice de tip Iliuşin IL-18 sau Antonov AN- 24 cumpărate din Uniunea Sovietică. De fapt, Ceaușescu dorea ca în câțiva ani compania Tarom să înlocuiască avioanele de producţie sovietică cu cele românești, iar în acest fel, să îşi manifeste independenţa faţă de Moscova și în ceea ce privește aeronautica.
Trebuie amintit faptul că în acei ani, toate companiile aviatice din ţările comuniste operau zborurile de pasageri, pe distanţe medii, numai cu avioane de tip Tupolev TU-154 sau Iliuşin IL-18 și numai Tarom-ul avea posibilitatea să opereze și cu avioane produse în ţară.
Între anii 1982 şi 1989 au fost produse nouă aparate Rombac 1-11, toate fiind livrate companiei Tarom, companie care le-a exploatat, le-a închiriat sau le-a vândut altor companii aeriene. Alte două aparate, aflate în execuţie la momentul schimbării de regim din 1989, nu au mai fost terminate niciodată.
Un lucru absolut remarcabil la acest avion românesc este faptul că acesta deţine câteva recorduri cu care puţine aeronave se pot lăuda. Astfel, niciun Rombac 1-11 nu s-a prăbuşit, niciun pasager nu a murit la bordul unui astfel de avion și mai mult decât atât, în peste 30 de ani de exploatare, avionul românesc nu a fost implicat în vreun incident tehnic major.
De altfel, un număr de două avioane Rombac 1-11 continuă să opereze și astăzi pentru o companie aviatică din Pakistan. Astfel, este de admirat faptul că, de când există aviaţie civilă în lume, sunt foarte puţine acele aeronave care să aibă cifra zero în dreptul accidentelor aviatice sau a incidentelor tehnice majore.