Planșeul de la Unirii, aflat azi în risc de prăbușire, este un pod peste canalul Dâmbovița (cu o lățime de 32 m, o grosime variabilă între 80 și 120 cm, o lungime de 360 m), și traversează o parte din Parcul Unirii în diagonală. Planșeul a fost realizat în anul 1934 și făcea parte dintr-un plan futurist de acoperire a Dâmboviței în totalitate.
Proiectul a fost inițiat de primarul Dem. I. Dobrescu și continuat de primarul Alexandru G. Donescu. În prezent, conform expertizelor, planșeul se află într-o „stare tehnică nesatisfăcătoare”, prezintă degradări severe, ba chiar și stalactite, defecte și infiltrații, și trebuie refăcut de urgență pentru că riscă să se prăbușească.
Începând cu 2025, Piața Unirii va fi decopertată, dar lucrările se vor realiza în etape pentru a nu bloca centrul orașului. Contractul de execuție a fost semnat, iar finanțarea lucrărilor este asigurată de Guvern, care a alocat suma de aproximativ 800 de milioane de lei, planșeul fiind obiectiv de infrastructură de importantă strategică. Toată Piața Unirii va fi decopertată, dar lucrările se vor realiza pe porțiuni, în etape, pentru a menține circulația auto și pietonală în zona Unirii și pentru a nu bloca centrul orașului. Proiectul tehnic vizează înlocuirea structurii de beton existente.
Planșeul peste Dâmbovița începe din zona Hanului lui Manuc, în dreptul străzii Căldărari, acolo unde intră Dâmbovița în subteran și se termină unde râul iese la suprafață, la intersecția bd. Unirii cu bd. Dimitrie Cantemir.
Planșeul peste Dâmbovița a fost realizat în anul 1934 după prescripții germane folosite la proiectarea podurilor de beton armat
O expertiză tehnică realizată în anul 2017 de S.C POD PROIECT Iași ne spune că Planșeul are o structură din beton armat și include și vechile poduri boltite din zidărie de piatră sau beton, podul Coșbuc, respectiv podul Șerban Vodă. Construcția acoperă râul Dâmbovița pe lățimea de la strada Căldărari până la intersecția cu pasajul subteran Unirii. Proiectul a avut în vedere prescripții germane care au fost folosite la noi în țară pentru proiectarea și verificarea podurilor de beton armat în perioada 1933-1950. Planșeul îndeplinește funcționalitatea unui pod și a fost dat în folosință în ziua de 15 octombrie 1935.
În zona de aval, pe 30 de m, planșeul a fost demolat și refăcut în anii 1983-1987 cu ocazia construirii Magistralei II de metrou și amenajarea complexă a Dâmboviței
În prezent structura de rezistență a planșeului este alcătuită din 79 de cadre, solidarizate la partea superioară cu o placă de suprabetonare, două poduri boltite din zidărie de piatră și beton și o zonă executată din grinzi prefabricate montate pe o infrastructură executată cel mai probabil din pereți mulați. În zona de aval, pe 30 de m, planșeul a fost demolat și refăcut în anii 1983-1987 cu ocazia construirii Magistralei II de metrou și amenajarea complexă a râului Dâmbovița.
La structura planșeului de la Unirii au apărut stalactite și zone cu beton exfoliat și degradat
La nivelul cadrelor s-au constatat defecte și degradări, armături fără strat de acoperire, beton cu aspect friabil și sau zone din beton exfoliat, beton degradat prin carbonatare, apariția de stalactite și sau draperii. Au fost descoperite infiltrații, lipsa sau deteriorarea hidroizolației, coroziunea armăturii, pete de rugină și/sau fisuri sau crapturi, elemente rupte; defecte și degradări la nivelul albiei și rampelor de acces, dar și la nivelul căii podului, guri de scurgeri, trotuare, rosturi.